SEARCHING

WHAT' S NEW?

Monday, February 21, 2011

JDMdecals Garage ada kedai ke?

Selang sehari selepas aku buka blog pada awal Disember 2010, handset buruk aku ni menerima SMS dari seorang customer yang berminat nak beli sticker.. “Bro, kawan berminat nak beli sticker. Kedai kat mane?”. Aku agak terkejut tapi hanya mampu tersenyum kelat sendirian. Aku membalas yang dia tak perlu datang ke kedai aku kerana aku sendiri tidak mempunyai kedai. Kalau berminat, bleh C.O.D. atau kalau jauh, boleh pos je. Soalan-soalan klise tersebut masih berterusan sehingga kini. Tak kurang juga ada yang terus menelefon dan bertanyakan soalan yang sama. Huhu. Ironinya, aku mempunyai pekerjaan tetap di siang hari dan hanya menjual sticker secara sambilan dari rumah (part-time). Lagipun, waktu kerja aku di waktu siang yang hampir mengikut waktu pejabat membolehkan aku mempunyai lebihan masa di waktu malam. Aku terfikir untuk menjual sticker je disebabkan aku pernah terlibat dalam bidang ni secara underground sewaktu zaman aku study dulu. Berbekalkan komputer rojak aku yang masih bernadikan processor Pentium 4 sejak dibeli pada 2007 (PC cari makan ni bro...) dan sebuah Cutter Plotter bersaiz 4 kaki panjang yang baru sebulan beroperasi...


Aku menganggap pertanyaan tersebut sebagai satu penghargaan untuk aku yang masih hijau dalam dunia sticker ni. Sekurang-kurangnya aku mempunyai pendapatan tambahan yang sudah tentu menguntungkan walau tidaklah sebanyak mana.. Alhamdulillah…