SEARCHING

WHAT' S NEW?

Sunday, January 15, 2012

Review JDMdecals Garage 2011 & K-Car Mega Gathering @ Dataran Ayer Keroh, Melaka 2011

Dah terlalu lama rasanya aku tak bersembang sorang2 kat ruangan Coret-Moret JDMdecals Garage ni. Kalau dulu, ada masa2 senggang untuk aku membebel kat blog ni.. ada masa untuk bersosial bersama kawan2.. tapi sekarang,  masa yg ada terasa begitu terhad hanya kerana nak cari rezeki lebih. Siang terasa  seperti malam.. malam pun terasa seperti siang. Hingga kadangkala terdetik hati alangkah bagusnya masa 24 jam tu ditambah kepada beberapa jam lagi.. hanya untuk aku berehat. Tapi yg di atas dah tetapkan macam tu.. pandai2 la kita bahagikan masa sebaik-baiknya tanpa kita lupakan Dia..

Alhamdulillah.. diam tak diam dah setahun rupanya bisnes sambilan ni berjalan sejak November 2010.. Setakat ni takde apa2 masalah besar untuk aku teruskan bisnes ni selagi mampu.. Macam2 ragam customer aku jumpa.. Dari yg bersopan santun hingga ke tahap nak bergaduh pun ada.. Bilangan customer dan tempahan pula semakin bertambah hingga kadangkala aku boleh terlupa untuk pos sticker yg ditempah walaupun bayaran dah dibuat.. Minta maaf la kat beberapa customer yg pernah mengalami masalah ni. Maklum la.. ingatan yg ada mungkin dah sampai ke tahap yg maksimum. 

Sticker2 JDMdecals Garage pun dah sampai ke setiap negeri di seluruh Malaysia. Dan juga berjaya menembusi pasaran antarabangsa iaitu ke Australia dan Perancis. Satu pencapaian yg agak memberangsangkan untuk seorang beginner seller. Kredit utk famili aku yg tak putus2 beri sokongan dan sanggup membantu aku utk mengeposkan barang@sticker kat pejabat pos. Kredit juga utk kawan2 yg bagi aku semangat dan sanggup turun padang membantu aku menampal sticker.. dan tak lupa, kredit utk seseorang yang satu ketika dulu pernah bagi aku sokongan dan idea2 menarik ketika di awal aku mula buat bisnes ni... Hmm... Misi utk 2012 ni mungkin agak berat rasanya utk aku sekurang2nya menyamai pencapaian seperti bisnes pada tahun lepas.. huhu.. takpe bro... ko kena yakin.. ;)

Sebelum aku mengundurkan kereta, jom kita layan beberapa snapshot gambar yang diambil ketika sesi K-Car Mega Gathering yang berlangsung di Dataran Ayer Keroh, Melaka pada cuti Krismas tahun lepas. Ramai kaki2 JDM K-Car yang turun utk memeriahkan lagi Mega Gath kali ni. Kredit utk Bro Pit & Bro Jekek yg sudi membantu menjual sticker2 JDMdecals Garage masa tu. Tersentap juga bila tak dapat join event ni disebabkan kesibukan kerja di pangkalan. Mungkin Mega Gath tahun ni boleh la join jika tiada tiang lampu yg melintang di atas jalan.. Hasil jualan walaupun tak mencapai target yang ditetapkan, tetapi puas juga rasanya. Yang penting, rezeki tuhan kita cari dengan cara yg halal. Alhamdulillah.. ;)